Det blir inte alltid (så långt) som man har tänkt sig

Igår fick jag äntligen till en skogsjogg. Så jäkla härligt! Det är inte ofta det går att få till träningstid i dagsljus de här månaderna och jag litar inte tillräckligt på pannlampan för att ge mig ut i skogen i mörker. Även om den aldrig har fått slut på batteri under en runda hade det väl garanterat hänt då :-S

Vi var barnvakter och eftersom maken var hemma kunde jag ge mig ut en runda innan middagen. Planen var att avverka julkalenderns ”spring så många km som dagens datum”, så jag tog stigen som leder från vårt område rakt upp i Gylleboskogen. Efter 1,5 km är man inne i skogen och därefter finns det massor av stigar, slingor, grusvägar eller bara ren terräng att välja på.

Så jag valde vägen mot Baske, som hade gett en runda på drygt 7 km. Hann dock inte mer än till 2,5 km förrän maken ringde. Det var kris där hemma. Passebarnet behövde gå på toaletten och ville inte att han skulle torka henne. Så det var bara att vända och springa hem igen 🙂

Alltså – utmaningen att springa så många km som dagens datum kvarstår. Egentligen är jag ganska nöjd med det, såhär i efterhand, för ju längre jag väntar med den desto större utmaning blir rundan.

Featured image
Det ser ut som om det gick snabbt men det är nog mest för att jag har en långsam mobilkamera 😉

Kommentera

