Vardagsäventyrsinspiration

Sitter och läser en artikel på utsidan.se över 365 vardagsäventyr som Louise Östberg har avverkat under det senaste året och förundras över hur mycket man kan hitta på för att göra vardagen lite äventyrligare.

I artikeln finns en länk till en pdf med samtliga 365 äventyr, och här finns allt från fysiska utmaningar som slackline och trädklättring till mysgrejer som tacobuffé i skogen eller att sitta vid lägerelden med familjen. Blir alldeles lyrisk av att läsa den här listan. Tänk att få uppleva något som pirrar lite extra i magen varje dag i ett helt år, som ju ett äventyr gör 🙂

Den här listan får mig givetvis att fundera på vad jag själv hade klassat som ett äventyr och inte. Jag tror att jag hade definierat äventyret som något jag inte säkert vet om jag kommer att klara av. Som att testa om jag fortfarande kan gå ner i brygga från stående, något jag inte har gjort sedan jag var runt 15. Eller att dyka från treans trampolin. Eller att springa i skogen med pannlampa nu under vinterkvällarna, och våga lita på att batteriet ska räcka. Lite läskigt, mycket roligt.

6 reaktioner på ”Vardagsäventyrsinspiration

  1. Just det där med pannlampa i mörker. Jag har sprungit med det, men (faktiskt) aldrig tänkt tanken att batterierna kan ta slut. Naivt…!! 😮
    Men däremot har jag gett mig ut och varit för tidsoptimistisk. Det började skymma när jag hade 3-4 km kvar hem….. Var inte så tuff då. 😛

    Gilla

    1. Haha nu kommer du garanterat att börja oroa dig för det :-S
      Jag har också missbedömt skymningstiden rejält. Första gången jag gick slingorna i Gylleboskogen lånade jag svärföräldrarnas hund och gav mig på 6,5-slingan. Kunde alltså inte stigarna alls, och ungefär halvvägs började det skymma. Mot slutet fick jag lysa med mobilen för att försöka orientera mig. Inte kul alls…

      Gilla

  2. Det finns en blogg här: http://365vardagsaventyr.wordpress.com
    För mig måste nog ett äventyr vara lite ovanligt, alltså något man inte gör varje dag och kanske till och med gör med lite motstånd. Hon transportlöpte till exempel en dag som äventyr – jag cykelpendlar vilket känns livsfarligt de flesta dagar men jag kan inte klassa det som äventyr för det för det är min vardag.

    Gilla

  3. Jag vill absolut ha mer vardagsäventyr! Det är ju liksom här & nu man lever och istället för att vänta på något ”jätteäventyr” som kanske inte blir av så är ju vardagsögonblickena guld värda.
    Tack för inspiration 🙂

    Gilla

Kommentera

