Allitterationsvecka

I måndags tog jag en MTB-tur i skogen och i tisdags stod jag vid sorteringsmaskinen och sorterade äpplen och passade på att göra lite tåhävningar under tiden. Sen på kvällen kom jag på att det av en händelse hade blivit en passande början på en idé jag har haft ett tag, nämligen att köra en allitterationsvecka.

Nej det finns garanterat inget som heter allitterationsvecka, men om man som jag är lite av en språknörd är det solklart. En vecka som man reggar en aktivitet per dag som utgör en (någorlunda korrekt) allitteration. Japp helt meningslöst, men ganska kul. I min värld iallafall.

Så efter den passande inledningen på veckan, måndags-MTB och tisdagståhävningar, var jag ju tvungen att fortsätta hela veckan. Och häpp! Såhär blev resultatet.

Allitterationsvecka

Jag kan väl inte påstå att varje aktivitet kan klassas som träning, som fredagens fartlek till exempel. Men tack vare att jag hade fått för mig att hitta på en allitteration om dagen, såg jag till att göra något fysiskt även på fredagen som annars bara bestod av att åka bil, gå i byggvaruhus, åka bil, gå i annat byggvaruhus och sedan ännu mer bil. Så medan maken var inne i en affär sprang jag och vår dotter ikapp på parkeringen utanför. Mycket bättre än inget.

Kan väl erkänna att det har gått åt ganska mycket tid åt till att försöka hitta på möjliga allitterationer under veckan. Under yogan på onsdagen fokuserade jag lite mindre på andningen och lite mer på tänkbara aktiviteter på T, F, L och S…

4 reaktioner på ”Allitterationsvecka

Kommentera

