I torsdags var det julafton

I min värld är det julafton fem-sex gånger om året. Det är de dagar då man får köra till Posten och hämta ut paket från Bodystore. Även om det bara är ett par dagar sen jag beställde så hinner jag glömma hälften av vad jag beställt, så det är lika spännande varje gång. I torsdags var en sådan dag.

Så, eftersom det inte blivit någon nämnvärd träning av den här påskhelgen (som österlenbo innebär påsken nämligen årets första stora försäljningshelg eftersom det är konstrunda och mycket folk i rörelse, därav jobbehelg) tänkte jag istället bjuda på en ”Alltid i Märtas Bodystore-paket”. Eller varför inte ”Godis i Märtas påskägg” helgen till ära.

Så – häpp!

Godsaker från Bodystore.
Godsaker från Bodystore. Mums!

1. Granola från Renée Voltaire. Finns i flera olika smaker, men just den här med pekan och äpple är min favorit. Kanske för att den är smaksatt med kardemumma? Det är trots allt den ultimata kryddan.

2. Hallonremmar också från Renée Voltaire (nej jag är inte sponsrad). Svingoda torkade remmar som är sådär lagom sötsyrliga, och som jag har lyckats få dottern att tycka nästan lika mycket om som godis.

3. Chiafrön. Här köper jag från olika producenter, lite beroende på om det är nån kampanj just för tillfället, och just den här gången blev det från Urtekram. Japp, jag har också gjort chiapudding över natten och käkat till frukost, men hemma hos mig hamnar de nog ändå oftast i scones eller gröt.

4. Och den senaste favoriten Kombucha. Har precis hittat dem men de kommer garanterat att vara med i varenda beställning ‘til the end of time. Svingoda! Och så är det något med dem som gör att det känns som om det börjar göra gott i kroppen bara efter några klunkar. Kanske inbillning, kanske på riktigt, men skit samma. Känns det bra är det säkert bra.

Det var det hela. Mums 🙂

4 reaktioner på ”I torsdags var det julafton

Kommentera

