Mindre spring mer cykel

Nu är årets springhöjdpunkt faktiskt redan över, trots att det bara är halva april, så det är väl dags att flytta fokus lite grann. Inte för att jag har varit sådär himla fokuserad på löpningen fram till Ekotrail kan jag väl erkänna. Har aldrig sprungit så lite inför en halvmara förr, men det har ändå varit löpning som den mesta träningen bestått av.

Jag hade förväntat mig träningsvärk de luxe, att knappt kunna gå på en vecka, få ligga på soffan och kommendera familjen att hämta te åt mig 😉 men så har det inte blivit. Visst, i söndags var benen rejält trötta, och stelheten höll i sig till i måndags. Men redan igår kändes de i princip som vanligt. Jag var nästan mer medtagen efter förra helgens lopp i Skrylle än efter Ekotrail. Undrar om det beror på att jag sprang fortare i Skrylle och tog det så lugnt på Ekotrail, eller om det kanske kan bero på att jag hade kompressionsstrumpor på Ekotrail?

Hur som helst, redan igår blev det en liten orienteringsrunda med Andrarums IF dit jag har släpat med dottern på nybörjarkurs. Skitroligt! Jag har inte orienterat sen skolan, men då tyckte jag att det var jättekul. Igår var första gången dottern testade och hon sprang som en dåre mellan kontrollerna, hade absolut inte tålamod att titta på kartan… Jag är riktigt nöjd med att ha hittat något som hon och jag kan göra tillsammans som innebär utetid i skogen utan att hon blir uttråkad (vilket oftast är fallet vid hundpromenader).

Och idag har det blivit två mil på cykel i Gylleboskogen. Mer sånt, för snart är det dags för…

Anmälningsbekräftelse till Tjejvättern.
Här ska det cyklas! 🙂

Wohooo!

4 reaktioner på ”Mindre spring mer cykel

Kommentera

