Bring on the rapsfältcykelsäsong

Det tog ungefär två år från att jag blev sugen på att börja cykla tills jag hade fått tummen loss och köpt en cykel. Dels var jag osäker på om jag skulle skaffa en MTB eller landsvägscykel, eller nåt mittemellan. Och dels, vilket var det största problemet, måste man ju ta sig till en cykelaffär om man ska prova cykel och det är ju JÄTTEJOBBIGT. Jag hatar att gå i affärer och även om det bara är fyra mil till cykelaffären kändes det som världens projekt.

Hur som helst, en cykel blev det iallafall till slut. Men följden av att jag väntade så länge med att skaffa den innebär att jag missade två hela rapsfältcykelsäsonger och det är ju nästan oförlåtligt.

Nu har jag dock noterat att rapsen så smått börjar blomma ut, så jag räknar med att nästa vecka kan jag rulla fram på småvägar mellan blommande rapsfält och bara njuta! Inte en dag (eller två år) för tidigt.

MTB-tur i solsken.
Du och jag cykeln. Och ett rapsfält tack.

6 reaktioner på ”Bring on the rapsfältcykelsäsong

    1. Det blev bara en MTB. Efter långt velande kom jag fram till att när jag springer vill jag alltid göra det i skogen, så varför skulle det vara annorlunda på cykel? Och hittills känns det helt klart som att det blev rätt val.

      Gilla

  1. EXAKT samma här! Har funderat på cykel i ett par år, men har inte fått tummen ur….
    Och även om jag vet att jag vill ha en MTB så finns det ju massa konstiga val. Hardtail, tumstorlek, dämpning m.m. m.m. m.m. Och dom säger att löpning är tekniskt….. Haha! 😉

    Gilla

    1. Jag vet, snacka om materialsport! Jag satte mig inte in i et tekniska utan gick bara dit och sa att jag ville ha en nybörjar-MTB. Tänkte att jag börjar med det för att testa om cykling är min grej, blir jag biten kan jag ju uppgradera senare.

      Gilla

Kommentera

