Den tänkande löparen

Tisdag igår, orientering igen. Det var andra gången på vår nybörjarkurs hos Andarums IF och det verkar fortfarande lovande. Även denna gång var det vi vuxna som snällt lyssnade på den pedagogiske ledaren som visade karttecken, kompass och annat som kan vara viktigt för att hitta i skogen, medan barnen bara kutade hejvilt.

Fast det är egentligen inte därför jag skriver detta, jag vill bara få en ursäkt att visa den eminenta resultatlappen som vi fick efter rundan.

Resultatlapp från orienteringen.
Enbart tänkande löpare göre sig besvär.

The sport for the thinking runner. Hahaha de har visst humor de där orienterarna 🙂

11 reaktioner på ”Den tänkande löparen

  1. Har du upptäckt Naturpasset ännu? Perfekt för att träna orientering och komma ut i skogen. Det är så bra att jag tänkte skriva ett helt inlägg om det någon gång!

    Gilla

  2. Jag är faktiskt rätt nöjd med att springa runt i skogen UTAN att behöva tänka….
    Nä, skämt åsido! 😀 (Hälsar hon som i smyg kan tänka sig att gå en orienterings-nybörjarkurs, men som aldrig får tummen ur…) 😛

    Gilla

    1. Haha ja det kan vara rätt skönt ibland 🙂

      Jag var också sugen på det länge innan jag nu fick tummen loss och drog med dottern. Tyckte det var skitroligt i skolan, och har varit lite småsugen på att börja igen rätt länge. Fast kan tänka mig att det nog är mer löpning om man börjar i en vuxenkurs, i den här barngruppen har det hittills varit typ 1,2-1,5 km rundor.

      Gilla

  3. Vilken fin påminnelse! Det är bara det att ska man tänka på att man ska tänka så blir det inget bra, samtidigt som man ska tänka på att lyfta på fötterna. Jag tänker – därför springer jag. För att rensa hjärnan, och slippa tänka en stund. 😯

    Gilla

    1. Ibland läser man om löpare som beskriver att de löser alla jobbproblem, relationsproblem och andra stora frågor när de springer, men oftast tänker jag bara på mat när jag springer 😉 Sällan på något mer seriöst än så.

      Liked by 1 person

Kommentera

