Ut och rulla igen

De senaste dagarna har jag farit runt som en liten iller mellan olika jobb/uppdrag/ärenden. Alldeles för många timmar i bil och alldeles för mycket stillasittande. Tidigare jobbade jag mycket på kontor och satt betydligt mer om dagarna än vad jag har gjort det senaste året, då jag har jobbat i butik (stå eller gå omkring hela dagarna) samt i packeri (stå, gå och lyfta hela dagarna) eller pluggat (visserligen sitta i soffan och läsa men med promenad- och träningspauser titt som tätt). Så tre timmar i bil plus sex timmar sittande är JÄTTEovant just nu. Kroppen blir alldeles skruttstel och skriker efter rörelse.

Idag har däremot varit hemmajobbdag. I min värld ser en hemmajobbdag ut såhär. Hundpromenad – jobb – klippa gräset – mera jobb – lunch med lite deckare – lite mera jobb – träning. Älskar såna flexibla dagar!

Nu är jag på sista punkten i schemat, så nu ska jag rasta Skogså(bä)ket i Gylleboskogen! (Skogsåbäket är alltså min MTB, för er som inte är bekanta med namnet.)

Tjohoo! Första rundan efter förkylningen. Lika efterlängtat varje gång 🙂

MTB hjul som fastnat i sand.

Kommentera

