Hej Naturpasset!

Nu har jag läst och hört så mycket om Naturpasset att det har hamnat på sommarens att-göra-lista. Särskilt Kari (som inte direkt ska ligga på latsidan utan ska simma en liten nätt stafett över Engelska kanalen imorgon, sjukt imponerande) har nämnt det flera gånger, så att det har nötts in i mitt huvud och blivit till en måste-testa-grej.

Naturpassets två områden i Ystad.

Tydligen ska det finnas två Naturpassområden i Ystad, det är lagom nära och bra. Sen vill jag ju såklart gärna vidga vyerna t ex till områdena i Blekinge, men det kräver ju lite mer planering, så jag tror jag börjar i Ystad för enkelhetens skull.

Det som tilltalar mig med Naturpasset är att det är orientering som man gör på egen hand, i egen takt, när man vill.

Jag är inte riktigt någon föreningsmänniska. Det har varit skitbra att gå på Andrarums IF’s nybörjarorienteringskurs, för jag hade hunnit glömma i princip allt sedan orienteringen i skolan, så de fyra gånger vi gick på nybörjarkursen i våras var guld värt. Men det där med att gå på gemensamma träningar vecka efter vecka, att ha gemensamma grillkvällar och fika i klubbstugan, det är inte riktigt min grej.

Förmodligen är det därför jag gillar att härja i skogen. Det kan jag göra när jag vill, jag får vara för mig själv ett tag, slipper prata med folk osocial som jag är ;-).

Så nu i veckan blir det en tur till Ystad för att köpa Naturpassetkarta. Detta ska bli skoj!

6 reaktioner på ”Hej Naturpasset!

  1. Naturpasset är fantastiskt! Brukar kolla upp om det finns på orter vi ska åka till på semestern. En gång vann vi Blomstercheckar från orienteringsklubben på Kullaberg 😃

    Gilla

  2. Kul! Ser fram emot att höra mer om hur det går. Själv ser jag fram emot att komma igång med löpningen igen – just nu har jag pigga ben men väldigt trötta armar!

    Gilla

Kommentera

