Brukat lite allvar

Ha! Jag har sprungit seriöst idag! Inte långt eller snabbt eller så, men med lite tanke bakom. Det är minsann inte varje dag det händer 😉

Tog först en liten kvällsjogg med Rut, vilket mest innebär att jag joggar på stället medan hon nosar. Emellanåt får hon upp ett spår och far iväg några meter och då blir jag så paff att jag knappt fattar vad som händer. Men iallafall, en knapp kvarts stillajoggande får man ju också upp pulsen av, så det funkar.

När hon var färdignosad och färdigkissad lämnade jag av henne hemma och sprang sen ett varv runt området där vi bor. Av någon anledning fick jag för mig att jag ville öka farten och springa med lite bättre teknik (var jag nu har fått såna seriösa tankar ifrån?) så därför körde jag fyra stegringslopp där jag ökade farten och fokuserade på rätt löpteknik.

Just när jag sprang reflekterade jag inte så mycket över det, men nu när jag sitter i soffan och funderar inser jag vilken sensation det här är. När tänkte jag på löpteknik senast? När brukade jag allvar med löpningen senast? Jag minns knappt att jag någonsin har gjort det. Jag mysjoggar ju bara. Det är nästan så att jag börjar tvivla lite på min löparidentitet.

Löpning i shorts.

3 reaktioner på ”Brukat lite allvar

Kommentera

