Utelivet en lördag på Österlen

Hur jag spenderade lördagskvällen? Finmiddag på restaurang med trevligt sällskap och klackarna i taket? Party? Njae inte direkt.

Lagade visserligen ganska seriös middag. Potatismos och långkokande köttgryta. Medan grytan stod och puttrade passade jag på att springa en runda ner genom byn längs med stranden mot Baske.

Vilar benen vid havet.

Tog det väldigt lugnt. Satt och pausade en stund och vilade benen och bara tittade på vattnet. Stannade och tittade på korna som går och betar i en hage och tänkte att i nästa liv ska jag bli en (frigående) ko. Det ser så gött ut att bara gå där och beta i kvällssolen.

Då fick jag syn på att en av korna gick jättekonstigt. Den gick liksom på armbågarna på frambenen (eller vad det nu kan heta på en ko) och betade. Den såg visserligen inte ut att ha ont av det, den råmade inte eller så, men det såg ju helt klart konstigt ut. Så resten av kvällen ägnade jag åt att ringa runt och försöka ta reda på vem som ägde korna, ifall kossan var skadad och kanske hade ont. Till slut fick jag tag på ägaren som berättade att korna ibland fick för sig att gå så, och att de redan hade haft veterinär där för att se om något var fel, men tydligen var det inget fel utan bara en konstig vana.

Skönt att höra, men sen var det inte mycket lördag kvar utan det var precis jag hann sätta mig i soffan för att hinna somna med näsan i min deckare vid halv nio …

Men nästa vecka, då ska jag minsann ut och käka med kompisarna på fredag. Så jag HAR faktiskt ett liv! 😉

10 reaktioner på ”Utelivet en lördag på Österlen

  1. Jag tycker mig känna igen det där trädäcket och kan i så fall bara komplimentera dig till ditt val av plats att vila rumpan på. Faktum är att jag ibland längtar tillbaka just dit!

    Gilla

    1. Åh tack! Det var roligt att höra. Jag kan inte blunda för sådant om jag ser det. Tycker det är så bra med hagar som har skyltar med djurägarens namn, så att man lätt kan kontakta dem om det skulle vara något. En fasa är att hitta ett djur som är skadat men inte veta vem man ska kontakta.

      Gilla

Kommentera

