Saker jag gillar med hösten

  1. Att sitta i soffan med bok och te medan regnet smattrar mot rutorna.
  2. Det är inte så jäkla varmt längre, och inte så jäkla kallt heller.
  3. Höstpromenader i skogen givetvis. Titta på alla löv som skiftar färg.
  4. Man kan gå i tights, tjocktröja och raggsockor hela tiden och då blir man per automatik snygg.
  5. Det blir gott med rödvin igen.
  6. När det blir mörkt blir jag sugen på yogakvällarna i Gladsax igen.
  7. På hösten glömmer folk inte sina hundar i bilen i trettiogradig värme.
  8. Jag har visserligen aldrig lagat en gryta med hela kardemummakapslar i, men det är betydligt större chans att jag skulle få för mig att göra det på hösten.

vårhallarna5

12 reaktioner på ”Saker jag gillar med hösten

  1. Du glömde att ta med varm choklad på listan. Eller är du mer än te-människa? Jag gillar höstmat också, mustiga grönsaksgrytor eller rostade palternackor. Och att plocka svamp. Efter helgen som varit är jag övertygad om att jag älskar hösten, tänk om det kunde fortsätta att vara så här fint!

    Gilla

    1. Nej du har helt rätt, varm choklad borde vara med på listan. Men egentligen är jag mer te-människa. Det går lätt en liter per kväll, konstigt att man får gå upp på toa varenda natt :-S

      Gilla

  2. Höstgarderoben = bästa garderoben! Och det funkar alltid att ha snygga stövlar till, då blir allt bara så snyggt.
    Och ute… Åh. Löv. Gula. Röda. Orange. Och faktiskt också mörkret. Det är legitimit att mysa inne.
    Igår sprang jag en sväng (inte så bra) men väl hemma lagade jag köttfärssoppa. Med sting. Går inte att göra på sommaren.
    Love hösten!

    Gilla

    1. Ja stövlar löser vilken klädkris som helst!

      Och soppa är verkligen en rätt som inte funkar på sommaren (ja ok kalla grönsakssoppor, men inte varma). Mmmm morotssoppa med ingefära och apelsin och nybakade scones till 🙂

      Gilla

Kommentera

