Novembergrått

Lika vackert som det är när höstlöven sprakar av färg, lika trist är det när löven har fallit och allt bara är grått. Men på något sätt kan det ändå vara lite fint med grå november. Iallafall dagtid. Även om man knappt minns hur solsken känns så är det åtminstone ljust, och joggen jag tog igår eftermiddag var hundra gånger trevligare än alla mörka kvällsjoggar som man nu får ta fram och tillbaka längs den upplysta cykelvägen.

vik hamnen

Sprang min vanliga runda ner genom Vik, förbi Prästens badkar mot Baske. Den har blivit lite av en favorit i år. Men igår fick jag för mig att stanna till vid hamnen i Vik och gå ut på piren. Där satt jag och pluggade nån dag förra hösten med kaffetermos och näringsläraboken. Det är nåt visst med att gå en bit ut på piren och titta in på byn utifrån, ungefär som när man åker båt och går ut på däck och tittar in på hamnen där man ska gå i land.

stenshuvud utsikt
Två huvuden. Mitt och Stens.

viks hamn

2 reaktioner på ”Novembergrått

Kommentera

