Mäh

Jo veckan började ju bra med det där långpasset i måndags, men sen har det ärligt talat inte blivit mycket mer. Jag har visserligen varit duktig och fått till två korta styrkepass med prehabtänk. Det är ju ganska bra om knä/höft håller ihop för all löpning jag har tänkt få till i år, så jag är riktigt nöjd med att ha fått till de passen.

Men mer spring har det inte blivit. Dels för att jag har haft ett par resdagar med jobbet, med fem timmar på buss/tåg per dag, och dels för att jag givetvis blivit förkyld. Lite klassiskt att bli förkyld efter att man har avverkat något som man har varit stressad över ett tag, så det var inte direkt oväntat. Kroppen brukar se till att hålla ihop ända tills man har uträttat det man har lovat, sen brakar den ihop så fort det är över.

Det blir bara tydligare och tydligare att jag inte vill ha ett jobb där jag upplever mental press under längre perioder (eller ens under korta perioder). Jag tålde det betydligt bättre förr. Nu säger kroppen stopp direkt. Och den energin vill jag ha till annat, typ till att springa och till att orka vara en trevlig (eller åtminstone uthärdlig) familjemedlem.

Nåja, det blir väl ett slut på den här perioden också så att det återgår till det normala. Nu näsdroppar och vila.

8 reaktioner på ”Mäh

    1. Ja det är verkligen en sån grej man vet att man borde, men det är lätt att glömma det när kroppen fungerar, man gör det oftast bra när något börjat göra ont.

      Gilla

  1. Usch då. Vad tråkigt att få en förkylning så där lagom när det lugnat sig lite och du fick möjlighet att komma igång med träningen igen. Fast det ärlig son du säger, kroppen håller ihop tills det mest akuta är över, sen kommer förkylningen/migränen eller vad det nu kan vara. Lite som kroppens handbroms för att hinna få återhämta sig.
    Bra att du kör prehab under tiden. Hoppas du hittar en riktning i livet som du trivs med.
    Krya på dig, kram

    Gilla

Kommentera

