Vardagskontraster

På träningsfronten intet nytt. Eller jo, jag har visserligen stått på balansplattan ett par kvällar när jag har borstat tänderna. Och i måndags ställde jag mig på crosstrainern i garaget en stund efter en lång stillasittande mötesdag, och avslutade med lite prehab och rörlighet. Det var ändå något. Men jag håller det till det lilla eftersom jag fortfarande är ganska förkyld.

Men har jag inget vettigt att skriva om träningen kan jag ju berätta om en annan sak. Om kontrasterna i min vardag.

stenshuvudskylt

I måndags stillasittande mötesdag alltså. Förvaltningsmöte i Malmö, dvs tre timmar i bil och ett möte där huvudet måste vara fokuserat men kroppen inte får göra ett jota. Man läser om folk som har infört promenadmöten i sina organisationer, och det låter som en dröm i mina öron. Har inte föreslagit det själv på jobbet än, men det kanske jag skulle göra.

Igår tisdag blev en riktig långkörare. Upptäckte att det hade blivit ett fel när jag uppdaterade en prislista förra veckan, vilket lett till att hundratals ärenden hade blivit felmärkta, och för att rädda så mycket som möjligt satt jag och märkte om alla felmärkta ärenden jag kunde hitta. Ville mest lägga mig ner och lipa när jag tittade ut på det fina vårvädret som jag inte kände att jag hade tid att gå ut i, eftersom jag tyckte att det låg på mitt ansvar att rädda de felmärkta ärendena. Tog visserligen en paus för middag och promenad på eftermiddagen, men fortsatte sen med räddningen ända fram till 23. Huvudet bara snurrade, svårt att koppla av och somna.

Och idag sen. Vilken drömdag! Jobbade på andra jobbet, förberedde i gårdsbutiken som ska ha öppet i påsk. Städade lite här och där, packade must, gjorde nya skyltar. Det har varit ännu en superfin vårdag och jag tog på mig uppgiften att kratta rabatten framför butiken i strålande sol. Tog ett par promenader i odlingen med Rut. Det var så varmt att det inte behövdes jacka.

hoodieväder
Hoodieväder!

Min bror kom ner och hälsade på, så när vi var klara i butiken hämtade vi dottern tidigt på fritids och körde till Stenshuvud och gick en timmes eftermiddagspromenad från Karakås till fyren, den steniga vägen jag gillar så mycket.

stenig stig

Riktigt mycket utetid alltså, inget stillasittande, inget panikjobb vid datorn. Bara utevyer. Det känns ikväll, så mycket lugnare i huvudet än det var igår.

Efter Stenshuvudrundan åkte vi med brorsan in till Simrishamn och åt på En gaffel kort, där de har otroligt god mat och ännu bättre efterrätter. Vi körde en riktig efterrättsorgie, där vi beställde en efterrätt var och smakade av varandra. Sjukt gott och riktigt lyxigt. Sen stannade vi till hos min andra bror på vägen hem och spelade spel en stund.

Nu väntar två dagar då jag ska hålla utbildningar, återigen stilla och inomhus alltså. Men därefter är det snart söndag, och då jädrar. Då måste jag kunna springa, för då ska jag vara löpguide. Mer om det snart! Gonatt!

4 reaktioner på ”Vardagskontraster

Kommentera

