Funktionärspremiär

På lördag ska jag debutera som funktionär på Österlen Spring Trail. Har alltid tänkt att funktionärerna gör ett sånt enormt jobb på lopp, de lägger flera timmar av sin tid och energi till att hjälpa och peppa löparna, så det känns som en bra grej att vara en av dem som hjälper till för en gångs skull.

Jag ska stå vid ett ställe där stigen har rasat och försöka se till att löparna tar det lugnt och inte trillar ner i ån. Stort ansvar. Lite nervöst. Tänk om jag inte lyckas varna dem och de stormar fram i full fart och faktiskt trillar ner i ån? Eller tänk om jag blir kissnödig och inte blir avlöst? Jag är inte känd för att ha världens partyblåsa direkt och flera timmar stillastående i skogen känns … länge. Och jag som vill ha kaffe med mig …

Längs med Verkeån.

8 reaktioner på ”Funktionärspremiär

    1. På den långa banan (både 21:an och 47:an går där). Jag skulle gissa att det är ungefär efter 15 km på 21:an, där stigen är väldigt smal utmed ån.

      Gilla

      1. Inte så bra. Sämre tid än förra året fastän jag ville så mycket mer. Tjoade faktiskt när jag kom förbi, låg precis efter första dam just då. Sedan sprang hon ifrån mig med säkert ett par minuter.

        Har haft lite skadebekymmer så det jag tar med mig , förutom naturupplevelsen, är att kroppen höll och att varken benhinnor eller vaden som bråkat trilskades under själva loppet eller nu efteråt.

        Gilla

      2. Bra jobbat trots att det blev en sämre tid än du hade hoppats på! Har man varit skadad är det svårt att jämföra med tidigare år. Hoppas du fick en skön dag i skogen iallafall, det är ju inte direkt ett lopp man springer för att slå PB utan mer för naturupplevelsen.

        Gilla

Kommentera

