Borde inte pottfrillan snart bli inne igen?

När jag köpte min cykel bad jag försäljaren att rekommendera en hjälm. Han plockade fram en till synes helt vanlig svart hjälm, och när jag provade den sa han att jag såg snabb ut i den. Det stämmer inte. Jag ser ut som en svamp. Alternativt som killarna i klassen i fyran, när det var inne med pottfrilla. Tack för det försäljarkillen, tack för det. Men å andra sidan så går ju modet i cykler, så när pottfrillan äntligen blir inne igen kommer jag att vara den coola föregångaren 😉

(Jag har en teori om att detta beror på att jag har kort hår. Långhåriga tjejer är alltid snyggare i mössor och hattar än vad korthåriga är. Vårt hår syns inte alls så vi ser liksom bara skalliga ut. Detsamma borde gälla för hjälmen.)

(Parentes igen. Nej ni får givetvis ingen bild på detta!)

4 reaktioner på ”Borde inte pottfrillan snart bli inne igen?

  1. Jag ser ut som en svamp i hjälm. Fast efter min cykelkrasch har jag insett att det är bättre att vara en levande svamp än en död…. Och har man uppsatt hår ser man ändå skallig ut framifrån 🙂

    Gilla

  2. Fram för svamp-huvuden! Jag har också vurpat en gång och slagit i huvudet och efter det tog det mer än tio år innan jag satte mig upp på en cykel igen. Och i ärlighetens namn ser jag faktiskt mer ut som ett *harkel*… ollon… och då menar jag inte det som växer på ekar.
    Men jag håller med. Vi korthårstjejer har det svårare när det gäller mössor och hjälmar. Men vad f-n ska man göra??

    Gilla

Kommentera

