2016 spöar 2015 års löpning så hårt

Lite tidigt att utvärdera träningsåret 2016 kanske, men redan nu kan man konstatera att 2016 kommer att spöa 2015 så hårt när det gäller löpning att 2015 kommer att gå och gömma sig och aldrig visa sig igen.

2015 tog jag det rätt lugnt om man ska vara ärlig. 426,6 km löpning totalt under året, vilket är det lägsta sedan jag började springa 2007.

2015 års träning

2016 har redan krossat 2015 års kilometerstatistik med 465,6 km redan nu i början av juni. Inte illa för att vara jag 🙂

2016 års träning

Nu kommer det dock att bli betydligt färre kilometrar de närmaste månaderna eftersom jag alltid springer som minst om somrarna pga värmen, men det är lugnt. På sommaren mäter jag aktivitet i att simma och gunga i hängmattan istället.

 

8 reaktioner på ”2016 spöar 2015 års löpning så hårt

  1. Oh hängmatta! Där ska jag spendera mig sommar också. Och i hammocken och på en filt. Sen räknar jag med att 2017 kommer att bli ett bättre löparår för mig än vad detta har varit. Springa liksom. VAD ÄR DET?! 😀

    Gilla

Kommentera

