Blire nå mer lopp i år eller?

Nu har jag gått några veckor och varit lite kluven efter att redan ha avverkat årets träningsmål Tjejmarathon. Jag hade förväntat mig att det skulle kännas jätteskönt att ha det avklarat men att jag ändå, redan efter några dagar, skulle börja snegla efter nya lopp att anmäla mig till senare i år eller till och med redan i sommar. Men det har inte blivit så. Jag har bara varit helnöjd med att mysträna utan krav och utan att sätta upp några nya mål. Det är så jäkla skönt! Att inte ha någon tanke på att förbättra mig, få ihop en viss mängd, träna tillräckligt varierat osv. Bara köra på känn.

Jag har dock ett ”sociallopp” planerat med ett par kompisar, nämligen I Form-loppet i Malmö, där vi springer lite halvhjärtat mest för att ha en ursäkt att sedan sitta och fika och glo på folk. Och för att man får en goodiebag, och det är ett skäl så gott som något för att få icke-löpande kompisar att snöra på sig skorna.

I Form-loppet 2011.
I Form-loppet ca 2011. Förkyld, som för det mesta när det är dags för lopp.

Sen i början av augusti kan det tänkas att det blir Kullaloppet som går på mina hemmastigar i Gylleboskogen. Efter loppet sitter man på bänkarna vid Kulla nöjesplats och fikar medan det lottas ut priser på dansbanan. Ja, det är en sån nöjesplats, en riktig gammaldags. Här har jag vunnit en skum trädgårdsbevattningspryl en gång. Den fick min svärfar, eftersom han är betydligt mer fascinerad av prylar än jag.

Men bortsett från det har jag inga planer på lopp. Inte ett enda. Och det är så jäkla skönt! Nu ska jag bara mysjogga ett tag.

10 reaktioner på ”Blire nå mer lopp i år eller?

  1. Mysjogga är guld och en nödvändighet tror jag! Både för kropp och knopp. Känner du för att kuta något så spontananmäl dig. Då slipper du förhoppningsvis känna krav & press. 🙂

    Gilla

    1. Absolut. Spontananmäler man sig slipper man dessutom riskera att träna länge inför ett lopp och sen bli besviken för att man blir sjuk precis innan…

      Gilla

  2. Men åååååh, så skönt! Jag känner något liknande, fast har ändå Midnattsloppet i augusti. Ännu inte stressad, men det kommer säkerligen tids nog.
    Men myslufs i skog och mark är ju bara helt enkelt underbart!

    Gilla

Kommentera

