Perspektiv på långjogg

Det är rätt intressant hur snabbt ens perspektiv kan förskjutas. För bara ett par månader sedan tyckte jag att det var helt normalt att springa långpass på 25 km. Idag har jag mysjoggat 8 km och tycker att det känns som världens långrunda och måste återhämta mig med massor av digestivekex med mögelost för jag inbillar mig att jag har gjort av med mängder av energi och är rädd att jag kommer att bli efter-långrunda-illamående om jag inte återställer energibalansen ordentligt. Haha lite klenare idag än för nån månad sen 🙂

Bortsett från den här kvällsjoggen har det varit en ganska slapp midsommarhelg. Var visserligen på utomhusbadet i Simrishamn igår och badade nog närmare ett par timmar. Det är ungefär det jag orkar när det är såhär varmt. Varken jag eller Rut orkar ta några längre rundor i värmen, så det var skönt att det blev svalare idag så vi har kunnat promenera ordentligt.

Promenad vid Djupapdal

I onsdags jobbade jag första passet för säsongen i gårdsbutiken. Det har jag saknat. I år kommer jag att jobba mycket där, och det innebär att jag får tillbaka mina lyxmorgnar då jag hinner med 45 minuter morgonpromenad i Kivik med Rut innan butiken öppnar. Så jäkla gött!

Morgonpromenad vid Kiviks hamn.

7 reaktioner på ”Perspektiv på långjogg

  1. Hihi. ja det där perspektivet ändras snabbt på båda hållen. Tack o lov. 🙂 Blev väldigt nyfiken på det där med gårdsbutiken! Var/vilken är det? Planerar ju en tur till Österlen. 🙂

    Gilla

    1. PA Frukt heter det och ligger vid södra infarten till Kivik, precis vid Kiviksskyltarna. Helst ska man besöka butiken om hösten, eftersom fruktodlingen är vår största verksamhet. Då finns det gårdsförsäljning med massor av äpplen som man kan provsmaka. Men nu på sommaren kan man köpa äppelmust (från vårt eget gårdsmusteri), marmelader och annat smått och gott.

      Gilla

    1. PA Frukt heter det och ligger vid södra infarten till Kivik, precis vid Kiviksskyltarna. Helst ska man besöka butiken om hösten, eftersom fruktodlingen är vår största verksamhet. Då finns det gårdsförsäljning med massor av äpplen som man kan provsmaka. Men nu på sommaren kan man köpa äppelmust (från vårt eget gårdsmusteri), marmelader och annat smått och gott.

      Gilla

Kommentera

