Morgonkaffeyoga

Den här sommaren har jag skaffat mig en ny rutin. Jag har morgonkaffeyogat på uteplatsen.

Vi har uteplatsen mot öster, så där ligger morgonsolen på. Några morgnar (inte dagligen, men kanske ett par gånger i veckan) har jag dragit ut mattan och gjort lite mjuk morgonyoga samtidigt som jag har haft kaffekoppen med mig och tagit en klunk då och då och bara myst. Riktigt härligt!

Yogan har inte varit någon särskilt fysisk yoga, mer som en mjukstart på dagen, lugna långsamma rörelser för att väcka och mjuka upp kroppen. Och så morgonkaffet för att väcka och mjuka upp sinnet.

Mogronyoga med kaffe på mattan.

Nu känns det lite tungt att jag inte har samma tid att starta dagen såhär, med tanke på allt som ska hinnas med vardagsmorgnarna, men någon gång då och då ska det förhoppningsvis gå att få till ändå. Morgonmys!

9 reaktioner på ”Morgonkaffeyoga

Kommentera

