I tankarna medan man springer

Såg en omröstning på iform.se om vad man tänker på medan man springer.

Jättekonstigt. Inget av alternativen är ”vad jag ska äta när jag kommer hem”, dvs det ENDA jag tänker på när jag springer 😉

Omröstning på jogg.se

På tal om det så har jag faktiskt sprungit i veckan. Det har varit en sån vecka som man liksom bara ska ta sig igenom. Fullt av grejer på kvällarna inkl föräldramöten och annat på skolan, frisörtid osv. Så utsikten för att få till tränings på kvällarna har varit totalt obefintlig. Men, kryss i taket, jag masade mig faktiskt ut på en morgonjogg i onsdags. Halv sju ungefär var jag ute. Det tog ungefär en kilometer innan jag fattade att anledningen till att allt kändes konstigt, luddigt och allmänt ostabilt, var att jag hade glömt ta på mig glasögonen. Haha nej jag är inte särskilt vaken på morgonen 🙂

8 reaktioner på ”I tankarna medan man springer

  1. Haha, jag tänker också på mat. Inte bara när jag springer då alltså…. Men när jag springer och börjar tänka mat, så går det bara fortare och fortare. Som om tanken på mat liksom driver mig till att så fort som möjligt få komma hem och sätta tänderna i den…. 🙂

    Gilla

  2. Haha. Det där med glasögonen skulle kunna varit jag på en morgonrunda 😂😂. Men det jag har provat på riktigt är tvärtom, dvs att uppleva att duschen efter träningen inte är så suddig och ostabil som den brukar vara. Hemma är det ju bara att hitta närmaste torra fläck och lägga av sig glasögonen. På ett gym är det lite pyssligare 😂😂

    Gilla

Kommentera

