Höstmysklädfavoriter

En av de bästa grejerna med hösten är att höstkläder är så mycket mysigare än sommarkläder. Det är så mycket mer kläder. Mer och gosigare tyg, flera lager att krypa in i, helt enkelt mer. Här är några av mina favoriter bland höstmyskläder.

Min orange gosiga Houdini Outright Houdi. Denna vill jag bo i. Den är precis lagom tjock för dagar då det inte behövs vindskydd utan bara lite värme. Inte för varm för att man ska kunna ha den inomhus. Tillräckligt långa ärmar för att man ska kunna dra in frusna händer i dem. Fin retroorange. Supergosig.

Hundpromenad på Stenshuvud.

Houdini Outright Houdi.

Min rödgrå Inov-8-buff som skymtar under hoodien ovan. Perfekt att ha kring halsen nu när det börjar bli lite kyligt och blåsigt, men inte tillräckligt kallt för att man ska vilja ha riktig halsduk. (Dessutom ovärderlig på löprundor för den håller öronen varma och håller hörlurarna på plats i öronen.) Och dessutom matchar denna färgen på mina glasögon. Svinbra.

Tights, långklänning och raggsockor. Bästa kombinationen! Helst mina trädtights från They’ll Never Find Us som jag råkade beställa från Australien utan att först kolla priset. Hade jag vetat att de kostade över tusen spänn hade jag ALDRIG köpt dem. Har inte vågat berätta för maken vad de kostade, men han läser ändå inte bloggen så det är lugnt 😉 Men nu såhär i efterhand är jag glad att jag har dem. De är trots allt världens snyggaste tights någonsin.

Trädtights från They'll Never Find Us.

Detta inlägg innehåller en affiliatelänk.

9 reaktioner på ”Höstmysklädfavoriter

    1. Det är lite lurigt det där. Ja, det är australiensiskt. Men när jag har googlat på det nu på senare tid, så verkar det inte finnas något på hemsidan och det verkar svårt att hitta kläderna för beställning. Undrar om det ligger lite på is för tillfället?

      Gilla

Kommentera

