17 saker att se fram emot

Jag hittade en härlig lista på ”17 saker jag ser fram emot den kommande veckan” hos bland annat Jessica och Elna. Tyckte att den var ett trevligt avbrott i allt fokus på mörker, snökaos och politiskt kaos. Kändes mysigt att läsa om de där vardagliga sakerna som lyser upp i mörkret 🙂

Jag utvidgar tidsspannet lite grann och listar 17 saker som jag ser fram emot i november (inte för att den kommande veckan är särskilt händelsefattig, utan för att jag har ett par grejer planerade i slutet av månaden som ska bli så mysiga att det hade varit synd om de inte fick vara med på listan).

  1. Morgonyoga på Yogastudio Shiva imorgon.
  2. Två helt lediga helger på rad.
  3. Att åka till Kristianstad, gå i affärer och käka lunch med min bror.
  4. Få kaffebesök av min andra bror en vardagskväll.
  5. Mörkerjogg med pannlampa och en bra podd i öronen.
  6. Promenera på fält som brukar vara leriga, men som frusit och blivit hårda av is.
  7. Bada bubbelpool med trevligt sällskap.
  8. Baka scones, äta med julmarmelad och dricka Earl Grey till.
  9. Julpynta och bygga pepparkakshus med dottern.
  10. Gå på julmarknad med dottern.
  11. Köra stavgång/jogg på Åsstigen i Gylleboskogen.
  12. Gå på biblioteket och botanisera bland nya och gamla böcker. Låna fler av nyutgåvorna av Agatha Christies pusseldeckare.
  13. Köra MTB på slingorna i Gylleboskogen.
  14. Simma och basta i lugn och ro, utan att behöva stressa vidare efteråt.
  15. Sova länge en natt i våra nyinköpta sängkläder.
  16. Mysa framför brasan när regnet smattrar mot fönsterrutorna.
  17. En långjogg i dagsljus, gärna längs havet mellan Vik och Baske.

Stenigt vid Baskemölla.

8 reaktioner på ”17 saker att se fram emot

  1. Härligt! Det finns ju tack och lov hur mycket som helst att glädja sig och se fram emot. Gäller bara att se sakerna och ta vara på dem. Du har en härlig november framför dig! Nu blev jag sugen på att göra en egen lista…

    Gilla

  2. Det låter som om du kommer att få en underbar november! Helt rätt att fokusera på det positiva, det fungerar ju mycket bättre än att följa instinkten att dra en filt över huvudet och ge upp.

    Gilla

Kommentera

