Löparåret avslutat lika jämnt som jävligt

Yes! Det gick! Idag hade jag 14 km kvar till målet att springa 100 mil under 2016, och de 14 slet jag mig igenom på en riktigt plågsam idiotrunda i hård blåst och regn, runt runt runt på samma gator för att få ihop exakt 14 km. Hade jag inte fått för mig att jag skulle få till exakt 100 mil i år hade jag aldrig slitit mig igenom den här rundan (eller för den delen flera av rundorna de sista veckorna) för det var verkligen ingenting skönt med dagens runda. Det blåste så att alla flaggor stod spikrakt ut från flaggstängerna och jackan stod som ett segel från kroppen. När jag kom fram visste jag inte om det var svett eller regn som kläderna var genomblöta av. Benen var som bly och jag fick gå om och om igen. Kan i och för sej ha att göra med att jag valde vägen från Rörum till Östra Vemmerlöv, vilket innebär Sträntebacken som oavbrutet går segt uppför i nästan tre kilometer …

Men hur som helst, jag kom i mål och årets totala löpning slutade därmed på väldigt jämna fina 1000 km 😀

Detta är väldigt mycket mer än mitt tidigare mesta löparår som mätte 656 km, och det har inneburit fem månader över tio mil, vilket jag bara har fått till en eller två månader tidigare, någonsin. Så för mig är det här en jätteökning.

Klipp från träningsdagboken

Nu är det en halvtimme kvar på året så jag passar på att säga gott nytt år och skickar en hälsning från det minst partyiga nyårssällskapet. En soffa inkl två hundar (en skotträdd Rut och en bonushund som vi passar som vi inte riktigt vet hur hon kommer att reagera på smällarna), två som zappar TV, en som bloggar, en unge som inte kan sova samt flera koppar te. Själv längtar jag bara tills klockan är efter tolv så att det äntligen blir tillåtet att gå och lägga sig 😉

Har dock ätit sjukt god nyårshämtmat från En gaffel kort. Det räknas väl iallafall?

12 reaktioner på ”Löparåret avslutat lika jämnt som jävligt

  1. Grattis! Själv har jag ingen som helst koll. Skriver upp tiden jag är ute bara. Räcker bra det. 🙂 Inte heller skriver jag årskrönikor eller ger löften. Hopplös. 😉 Gott Nytt År!

    Gilla

    1. Tack! Gott nytt år till dig också! Själv tycker jag det är kul att hålla koll på kilometer, men tiden bryr jag mig inte om. Man har så olika fokus 🙂

      Gilla

  2. Ungefär samtidigt som du slet med dina 14 km körde jag själv och nådde ett inte alls lika imponerande rekord, men jag berättade också för min lilla mamma, som jag sprang med, om en bloggbekant som skulle springa 100 mil i år. 🙂
    Världens största grattis! Och skönt att höra att fler än jag bara väntade in tolvslaget för att äntligen få få och lägga sig.

    Gilla

    1. Tack! Ja det blev till att skärpa sig på slutet. Hade förmodligen varit betydligt smartare att hålla mer jämn takt hela året, men så ser ju inte livet och verkligheten ut …

      Gilla

    1. Tack! Jag tyckte det var ganska skönt med ett sånt mål. I vanliga fall har jag satt upp långlopp som mål, och då är det så mycket som ska klaffa vid ett bestämt datum. T ex får inte bli sjuk just då. Men nu när jag ”bara” hade ett kilometermål var det liksom inte så mycket som kunde gå fel, förutom att latmasken skulle ta över 😉

      Liked by 1 person

Kommentera

