Smyger igång 2017 med lite vardagslyx

Jaha, då var 2017 igång. Här går det lite på halvfart. Jobbar bara två dagar denna veckan, så det känns lite som att förlänga julledigheten. Den var i och för sej inte särskilt lång, den märktes ju knappt.

Hur som helst. Den här tiden på året tycker jag är lite tung. Fram till jul är det ganska mysigt med alla ljus och julförberedelser. Men nu när julen är över är det mest bara mörkt och tomt. Det är skönt att veta att vi går mot ljusare tider, men det märks ju inte förrän om flera veckor.

Men man kan ju iallafall försöka göra det bästa av det. Igår var jag på jobbet ocharmén hade Rut med mig. Då kan man gå en runda i odlingen på lunchen. Få lite dagsljus, och lite sol om man har tur. På eftermiddagen kan man ta med en termosmugg med kaffe och gå ut i eftermiddagssolen, som då börjar stå lite lägre och gå över i gyllengult.

Eftermiddagskaffe i solen.

Idag var jag ledig för att köra med maken till sjukhuset i Lund och vi fick lite tid på egen hand eftersom dottern var hos sin kusin, så vi lyxade till det med att gå på Jula (lyx enligt honom) och käka god lunch (lyx enligt mig).

När vi kom hem tvingade jag mig att sätta mig och jobba en stund. Har skjutit på att göra en annons i en hel månad och nu är det deadline på torsdag, så det var verkligen dags. Men även en sån grej kan man göra lite mysigare genom att sätta sig vid kaminen och jobba där istället för vid skrivbordet. Mycket bättre.

Jobb vid kaminen.

Imorgon är det jobbdag igen och därefter fyra dagar ledigt 🙂 Vad tusan ska jag göra av dem förresten? Jag har bestämt mig för att ha vilovecka hela den här veckan, efter all idiotlöpning fram till i lördags. Tror att kroppen behöver det. I vanliga fall tar jag aldrig några planerade vilor, de blir bara av när jag blir sjuk, men det är ju inte riktigt samma sak. Men VAD i all världen gör man av lediga dagar om inte tränar???

4 reaktioner på ”Smyger igång 2017 med lite vardagslyx

  1. I min värld syr man. När man har ledig tid och utrymme. Fast det blir sällan så mycket, tyvärr. Promenader kan man väl göra även om kroppen vilar? Läsa är alltid mysigt.
    Och så klart – ligga på soffan och se på Netflix. Eller SKAM på svt. Har du inte sett den så gör det. Det är en order.

    Gilla

Kommentera

