Lurad på solen

Idag är andra dagen med så tjock dimma att man bara ser fem meter framför sig. Igår lyckades jag dock köra tillräckligt långt hemifrån för att komma ifrån dimman, men det har inte lyckats idag. Var jag än har varit har dimman varit med, så jag har utgått från att den täcker hela Skåne. Vilket har lett till att jag är allmänt sur och allt känns skittråkigt.

Nu i eftermiddag tvingade jag ändå mig och töserna ut på en föga inspirerande promenad i dimman, och medan vi gick där och surade ringde maken och sade att när han hade kört mot Gyllebo hade det visat sig vara strålande sol och klarblå himmel där, bara fem minuter hemifrån. Och då var det för sent för oss att ge oss ditåt. Tack för det.

Tjock dimma
Väldigt inspirerande.

Enda trösten är att jag hade köpt semla på bageriet i Brösarp, så den har jag tröstätit nu.

8 reaktioner på ”Lurad på solen

Kommentera

