Fredagsfemma

  • Fredagsfrukost: provsmakade frögröt med dadlar och hasselnötter från Risenta (för övrigt en provpåse som mina svärföräldrar hade fått i en tidning men med varm hand lämnade över till mig som enligt motiveringen hellre äter ”såna där konstiga saker”). Helt OK men frukostkonservativ som jag är väljer jag hellre havregrynsgröt nästa gång.

Risenta frögröt.

  • Fredagsfys: poddpromenad med Styrkebyrån i lurarna. Härligt med dagsljus, men det hade ju inte skadat att få se solen. Det är över en vecka sen jag såg den sist.

Promenad med podd i hörlurar

  • Fredagsmys: ägnar kvällen åt att spela familje-TP (plockar eventuellt bort vuxenfrågorna, för barnfrågorna är svåra nog) och att göra daimcheesecake med dottern. Tyvärr får vi inte äta den idag utan måste vänta ända tills imorgon, men lite smet går ju alltid ner 😉 (Cheesecake är för övrigt den enda maträtt/fika som jag gör i förväg. Allt annat går på ojdå-jag-blev-visst-hungrig-idag-också-hur-ska-jag-nu-lösa-detta?-rutin.)
  • Fredagsfeeling: långsamt, lugnt, vilsamt, slappt.
  • Fredagsfail: att jag har sån träningsvärk sedan onsdagens cirkelgym på Friskis att jag inte kunde köra chinspasset som jag hade planerat idag. Kan knappt få upp armarna ens för att ta ner kaffekoppen ur köksskåpet, så att gå till gymmet är HELT uteslutet.

6 reaktioner på ”Fredagsfemma

  1. Hahaha jag brukar också få höra att jag äter konstiga grejor (från dottern då:) Alltså var det inget att ha? Kanske bäst att hålla sig till havregröten som du säger 🙂

    Gilla

Kommentera

