Tips för att göra hemmaträningen lättillgänglig

Här kommer ett litet tips för hur man ökar chansen att hemmaträningen, hemmayogan eller rehaben faktiskt ska bli av.

Ha alltid träningsredskapen framme i ett rum där ni vistas mycket, typ köket eller vardagsrummet.

Yogamatta och gummiband.

Nej, jag vet, det är kanske inte världens snyggaste inredningsdetalj, men chansen att träningen blir av är nog hundra gången större om man ser grejerna varje gång man går in i köket än om de står instoppade längst in i garderoben. Funkar hos oss iallafall!

Det var allt för idag. Gonatt! Imorgon ska jag upp tidigt och morgonjogga, för att sedan jäsa i en bubbelpool på sportlovsspa med dottern. Gött 🙂

4 reaktioner på ”Tips för att göra hemmaträningen lättillgänglig

  1. På det viset är jag megalat! Absolut INGEN träning hemma (morgonyogan räknas inte) helt enkelt för att jag inte kan förmå mig till det. Jag vill ut, eller till gym/simhall/träningshall. Hemma är träningsfritt. 🙂 men allt som funkar är bra.

    Gilla

Kommentera

