Utlottning – en startplats i Hallands Ultra 2017

Här kommer något alldeles nytt för den här bloggen, nämligen en utlottning! Vinsten är en startplats till Hallands Ultra den 10 juni 2017 🙂

Jag har själv sneglat på Hallands Ultra ända sedan första året det arrangerades, och är så jäkla sugen på att springa själv. Det verkar så himla mysigt! I somras sprang Trail&Inspiration-Malin loppet och hennes race report med fina bilder gjorde mig ännu mer såld.

Tyvärr kan jag inte springa själv 2017 eftersom det krockar med min PT-utbildning, men nu råkar det vara så att jag har en startplats och den vill jag därför lotta ut till någon av er som också gillar lång myslöpning i vackra miljöer och blir lika såld som jag av att läsa Malins race report eller arrangörernas egen beskrivning av loppet:

”Loppet startar i Möllegård, ett stenkast från havet. Via Prins Bertils sköna stigar längs kusten tar sig löparna in till Halmstad Slott. Därefter följer slingrande, lummiga stigar utmed vackra Nissan. När löparna lämnar Nissans strand tar gran- och bokskogar vid med mer kuperad terräng och tekniska småstigar.”

Vid målgången får man dessutom nygrillade vegoburgare, bara en sån sak!

hallandsultra4

hallandsultra1

Hallands Ultra är 50 km långt och går den 10 juni i och omkring Halmstad. 50 km kan låta långt, men är ni redan nu vana vid att springa långpass då och då är det inga problem att hinna komma upp i distans till loppet. Det är luuuugnt 🙂 Ni har ju hela våren på er!

Så vill ni ha en riktigt härlig utmaning inför årets löparsäsong, skriv en liten motivering i kommentarsfältet så drar jag lott på onsdag den 15 mars.

Hoppas nu att det är några av er som faktiskt vågar er på det här, och inte blir avskräckta av distansen. Som sagt – det är lång tid kvar att träna, så det är lugnt!

PS. Av bilderna att döma kan det vara värt att satsa på en del backträning 🙂

hallandsultra2

Bilderna är lånade från Hallands Ultra.

7 reaktioner på ”Utlottning – en startplats i Hallands Ultra 2017

  1. Sprang Hallandsultra förra året, och då pajade mitt knä så det var svårt att njuta fullt ut. Lovade mig själv där och då att göra om det, och vara utvilad innan, så ja tack! Den 10 juni funkar för mig och blir ett perfekt långpass innan uv90. 😊

    Gilla

  2. Åh det låter hur mysigt som helst! Älskar att springa i Skåne men har ett dåligt minne sedan senaste loppet vi sprang tillsammans!i 😉 Jag hoppas på bättre väder än när vi sprang Österlen maran 🙂 För mig skulle det passa så bra inför mitt stora mål i Augusti: OCC i Chamonix under UTMB-veckan! Det som jag inte gillar är att vi inte kan springa tillsammans men lovar att tänka på dig den dagen om jag vinner startplatsen!
    Jag håller tummarna!

    Gilla

  3. Jag velar mellan stockholm marathon, hallands ultra och stockholm ecotrail som alla ligger inom ett par veckor i juni. Eftersom jag saknar beslutsförmåga kommer jag att vela så länge att alla platser tar slut på alla loppen, och jag blir förpassad till någon tråkig asfaltmil på skånsk åker. Därför tänker jag att OM jag vinner en plats till hallands ultra, så slipper jag bestämma mig. Slipper ha ågren över jobbiga beslut och slipper springa tråkiga asfaltmilar. Och det vore ju kanontrevligt 🙂

    Gilla

  4. Det är underbara bana. (Den ligger i Halland Coyntha. 😉 ) Har aldrig kutat hela på en gång men Halmstad och dess omnejder är mina hemtrakter och jag längtar dit varje dag! Vore en ära att få kuta i ditt ställe!

    Gilla

  5. Min motivering. Har aldrig sprungit en ultra. Ärligt är mitt längsta pass 27 km men det vore häftigt, otäckt, roligt och skrämmande att springa en ultra. Utmaningar stärker ☺

    Gilla

Kommentera

