Länkkärlek som får idéer att gro

Jag har läst några härliga inlägg de senaste dagarna, såna som får idéer att börja gro och planer att ta form.

Ingmaries inlägg om att våga vara i nuet, antingen genom att stilla sinnet med yoga eller genom att sprada (springa + bada) är ett. Även om det säkert är sjukt kallt i Gyllebosjön just nu blir jag riktigt sugen på att ta premiärdoppet efter en jogg snart 🙂 Det är nåt visst med att bada väldigt tidigt eller väldigt sent på säsongen, man får en sån kick av det att man blir sådär bubblande glad och full av energi.

Efter jogg-bad vid Gyllebosjön.
Efter-jogg-bad i somras. Längtar!

Elnas inlägg om MTB-spåret på Grännaberget har gjort att jag blivit sugen på att åka iväg på MTB-semester. Det verkar finnas en hel del MTB-parker eller MTB-spår som ser riktigt roliga ut att cykla. Finns det sen fikaställen i anslutning till spåren, och som på Grännaberget fantastisk utsikt, så är det ju klart ett plus.

Triathlon har jag egentligen varit sugen på länge men aldrig fått tummen ur. När jag läser inlägg från Helena om morgonsimning eller om våriga cykelturer tänker jag dock att kanske är detta året då jag ska få tummen ur? Jag har ju till och med en triathlondräkt som knappt har använts.

12 reaktioner på ”Länkkärlek som får idéer att gro

  1. Åh vad härligt med lite länkkärlek! Tack! Och såklart ska du testa triathlon! Sänk tröskeln och bara kör – det är hur kul som helst. Hoppas att jag kan inspirera ytterligare.

    Gilla

    1. Ska absolut testa något lopp, men hela våren/försommaren är körd pga PT-utbildningen. Kanske finns nåt under sensommaren eller hösten däremot 🙂

      Gilla

  2. Näe, jag är ju ingen badare om det inte är 30 grader varmt i luften och typ 25 i vattnet förstås… Måste nog springa ett långpass först för att få upp värmen…

    Gilla

  3. Jag önskar verkligen att jag kunde bli så där cykelfrälst, cykel låter ju som världens bästa träningsform i teorin. Det är bara det där med att man delar väg med potentiella kamikaze-bilar…

    Gilla

Kommentera

