No Talk n’ run but bike and sun

Idag var det meningen att jag skulle köra till Helsingborg för att gå på Talk n’ Run. Men jag kunde verkligen inte förmå mig att sätta mig i bilen och bege mig dit. Även om det låter som världens trevligaste arrangemang. Först flera föreläsningar eller diskussioner på temat löpning, och därefter löppass med antingen Lovisa ”Lofsan” Sandström eller med Markus Torgeby. Skitroligt ju!

Men ibland går det bara inte att motivera sig att sätta sig i bilen fyra timmar och att sitta inomhus i flera timmar. Särskilt om det är vår och man befinner sig mitt emellan två röriga veckor med mer jobb än vanligt, och dessutom vet att man bara har två lediga helger fram till midsommar. Resten ska spenderas just med många timmar i bil och många timmar på kurs inomhus. Och jag känner mig själv. Om jag måste vara inomhus för mycket fina vårdagar kan jag bryta ihop totalt och nästan börja böla, och jag hade på känn att det var en sån dag idag.

Så istället för att inspireras av andra löpare har jag utomhusnjutit idag.

Ett par promenader med Rut i strålande sol. En skitrolig MTB-runda i Gylleboskogen, på grusvägar och slingrande stigar. Istället för en massa löparkändisar fick jag därmed se en massa hästar, tre söta getter och ungefär en miljard vårblommor. Vid något tillfälle såg jag ingenting alls eftersom det gick så fort i nedförsbackarna att ögonen tårades 🙂

MTB bland vitsippor.

Därefter har jag mest gått och pulat i trädgården medan dottern haft lekkompis hemma. Dragit lite ogräs, druckit lite kaffe, läst lite deckare. Idag var det helt rätt beslut.

10 reaktioner på ”No Talk n’ run but bike and sun

  1. Ja fyra timmar är långt! Fast dagen blev kanon. Och vi fick i alla fall njuta av solen på sista passet! Nästa gång får de välja en ruskigare dag så du kan gå inomhus med gott samvete 😀

    Gilla

Kommentera

