På andra sidan påsken

Påsken har varit en slags vattendelare när jag har tittat på den här våren i kalendern.

Det har funnits ett INNAN påsk, som mest har handlat om att försöka få ihop timmar på extrajobbet och att förbereda lite grejer inför säsongen i gårdsbutiken (som t ex att bygga en ny hemsida).

Själva påskhelgen handlar alltid om jobb eftersom Österlen invaderas av turister den helgen, och då är det alltid öppet i butiken. Således jobbhelg.

Och sen har det funnits ett EFTER påsk, vilket innebär att utbildningen till kost- och träningskonsult på The Academy drar igång. Nu är det äntligen dags! På fredag börjar det! Det är roligt att det äntligen börjar (har gått och väntat i en evighet, känns det som). Men det är också skrämmande att jag har så intensiva veckor framför mig. Jag vet att jag inte fungerar så bra när saker och ting blir för intensiva, när jag måste vara hemifrån för mycket, så det här kommer att bli en prövning.

Hur som helst. Har ett par dagar på mig att djupandas och ladda upp. Andas in, andas ut. Idag har jag laddat genom att mysjogga 8 km längs med havet. Riktigt skönt!

Dammen Skräddaröd.

8 reaktioner på ”På andra sidan påsken

  1. Fattar att det kan kännas lite nervöst och ”mycket” inför det som kommer men ta en dag i taget och njut verkligen av stunden! Utbildning, och utveckling, är så galet skoj!Skulle kunna vara den eviga studenten. 🙂

    Gilla

Kommentera

