Mellan teori och praktik

Äntligen lite riktiga vårdagar! Har haft två lediga dagar efter sista lärarledda teoridagen på The Academy i söndags. Imorgon är det tenta, så de här två dagarna har jag varvat utetid med hund/dotter och plugg.

Igår tog jag och dottern en rejäl cykeltur och konstaterade att rapsen börjat blomma! Rapsfält är nog det finaste jag vet, när de är riktigt sådär lysande gula. Och älskar doften! Jag är den där tönten som stannar bilen och går ut i fältet och stoppar näsan i blommorna tills jag är alldeles gul 🙂

Rapsfält

Och idag har vi minicyklat. Jag på cykel och dottern på sin nya sparkcykel som hon fyndade begagnad för 40 spänn. Svinbra. De här cykelturerna blir ett bra bidrag till ICA-klassikerns Vätternrundan-moment som är igång nu. Jag misslyckades kapitalt med Vasalopps-momentet, trots att man har flera veckor på sig att genomföra sträckorna, men de andra momenten ska jag minsann se till att klara.

Nu blir det mera tentaplugg. På torsdag börjar de praktiska momenten i PT-utbildningen, så det är bara den teoretiska grunden vi har gått igenom hittills. Träningskläderna på på torsdag, med andra ord!

 

12 reaktioner på ”Mellan teori och praktik

  1. Jag har aldrig varit nära ett rapsfält så att jag kunnat stoppa näsan i det tror jag… Får ändra på det 🙂 Lycka till med utbildningen!

    Gilla

  2. Har hellre aldrig stoppat näsan i ett rapsfält, men har åtskilliga gånger riskerat att köra av vägen när jag bara måste titta!

    Gilla

Kommentera

