Fördelar med att plugga på våren

Det har sina fördelar att plugga på våren. Det är rätt mycket trevligare att sitta ute i solen än vid skrivbordet och läsa om konditionszoner, funktionell träning och upplägg av träningsprogram.

Plugga i solen

Sen kan man ju behöva en paus och rensa skallen emellanåt. I ett hav av blommande ramslök till exempel.

Ramslök längs stig

På minussidan (fast det har ju inget med plugg att göra) är att man alltid blir råförkyld på våren och inte kan springa, precis när det är som finast överallt. Jag hade planerat en långjogg förra veckan och en denna,  men istället hostar jag äckligt slem. Och pluggar.

8 reaktioner på ”Fördelar med att plugga på våren

  1. Jag kan tänka mig det att det är den bästa tiden, om det är fint väder! Men vi vår väl hoppas att det har startat nu 🙂
    Krya på dig med hostan!

    Gilla

  2. Åh, ramslök!! Jag har i flera år kämpat med att få till lite ramslök i trädgården. I år är jag jätteglad för nu har nog plantorna ca 10 blad tillsammans. Om ungefär 100 år kommer de vara lika stora och fina som hos dig. Tålamod….

    Gilla

  3. Så fint! Kan känna lukten ända hit!

    Bli förkyld har jag slutat med. Det är ju så himla tråkigt. 😉 Och jo, det funkar att tänka så. med lite extra knep. 😉

    Gilla

Kommentera

