Försommarkvällar och kostanalys

Har just satt mig i sängen med en kopp te och datorn i knät efter att ha cyklat 18 km längs skogsvägar och smala landsvägar med rapsfält på båda sidor och riktigt gyllene kvällsljus. Älskar verkligen de här försommarkvällarna! När solen står så lågt att skuggorna blir flera meter långa och ljuset är sådär gyllene orangegult.

Kvällsljus

Nu sitter jag och jobbar med min första kostanalys, som jag gör åt en kompis som en uppgift i PT-utbildningen. I augusti är det dags för en riktig kostrådgivarutbildning, men redan nu i PT-delen har vi haft ett par dagar om kost, energibehov och grundläggande näringslära. Vi har redan fått kunskap om hur man beräknar en persons energibehov, och utifrån det kan vi göra uppskattningar om hur mycket personen behöver äta och varifrån näringen bör komma. Jag ser fram emot kostrådgivarutbildningen jättemycket. Av någon anledning har kostbiten blivit mycket mer intressant än den var när jag bokade utbildningen. Kul! 😀

Imorgon ska vi till glassbåten i Åhus, men innan dess ska jag långjogga för första gången på uppskattningsvis fjorton år. Bara jag inte blir sjuk igen, vilket har hänt varenda gång jag har planerat in långjoggar de senaste månaderna. Ta i trä eller nåt. Trevlig helg!

2 reaktioner på ”Försommarkvällar och kostanalys

Kommentera

