Tre gånger hundmys men noll gånger Tjejknäcken

Idag har vi varit och hejat på vår guddotter, löparlöftet som 12 år gammal sprang sitt första vuxenlopp förra året och blev femma utan att ens löpträna. Idag toppade hon det ordentligt och blev tvåa! 😄 Fortfarande utan att löpträna! Fatta hur bra hon hade blivit om hon hade tränat löpning!

Det var Tjejknäcken som gick i Simrishamn idag. Själv hade jag tänkt springa, men fick hoppa över eftersom magen har ballat ur totalt. Den gör det ibland, magkatarr tror jag. Inte så lockande att springa lopp när magen är helt ur balans redan innan start. Såg framför mig hur jag skulle få kasta mig ut i buskarna medan hundra andra sprang förbi nån meter sidanom och höll för näsan …

Så ingen löpning för min del idag. Däremot har jag promenerat och gosat med två hundar samt busat med en sjukt söt tioveckors valp vid loppet. Så jag är nöjd med dagen.

Hund på strand
Rut hyfsat nöjd med morgonpromenaden.

6 reaktioner på ”Tre gånger hundmys men noll gånger Tjejknäcken

  1. Oj, vad mycket du har bloggat! Det märks verkligen att jag inte hunnit sitta och läsa på ett tag. Du gör så galet mycket kul och jag älskar när du skriver om utbildningen.
    För övrigt hatar jag folk som är snabba utan att träna. Som min syster. Usch. Tror att hon är adopterad.

    Gilla

    1. Haha ja det är orättvist 🙂
      Konstigt du tycker jag gör mycket kul, jag tycker typ inte att jag gör någonting alls … blir kanske hemmablind eller något.

      Gilla

Kommentera

