Praktisk examen klar

Igår blev jag godkänd på den praktiska examen i PT-utbildningen. Så himla skönt 🙂

Nu har vi haft sju intensiva dagar i rad i Malmö då vi har gått igenom avancerad styrketräning, passningsteknik, fysisk avslappning, intervallträning och löpteknik, träningsperiodisering och en massa annat. Vi har blandat teori med praktik och coachat varandra både i gymmet och genom tuffa intervaller. Såhär dagen efter är huvudet rätt mört. Ärligt talat känns det inte som om jag kan sortera fram en enda kunskap (eventuellt är jag inte riktigt vaken än) men det har nog ändå fastnat en hel del som kommer att visa sig igen bara tröttheten lägger sig.

Här kommer lite bilder på gänget och vad vi har gjort. Vissa bilder är mina, andra lånade från vår lärare Jari Ketola. Trots att det är sjukt skönt att få vara hemma och vila skallen ett tag nu så kommer jag att sakna klassen. Vi har haft så enormt bra stämning. Riktigt trevliga människor, och något som har slagit mig är att alla har varit så hjälpsamma och omtänksamma, det har inte funnits minsta lilla konkurrenstänk, alla har bara hjälpts åt.

PT steg 3 Malmö The Academy
Nästan klara PT’s med lärarna Martin Tunhag och Jari Ketola.
Funktionsanalys The Academy
Funktionsanalys med lärare Anders Benktander.
Jari Ketola instruerar bröstflyes
Försöker få till korrekta bröstflyes.
Coachning efter interballer
Pepp efter kräkintervaller.
Assisterad fysisk avslappning
Assisterad fysisk avslappning.
Anslagstavla
Samlade intryck efter kursen.

På måndag är det teoretisk examen, så det är ett steg kvar. Sen är det sommarlov till mitten av augusti, då kostrådgivarutbildningen börjar. Förhoppningsvis ska hjärnan hinna vakna till liv tills dess 😉

14 reaktioner på ”Praktisk examen klar

  1. Grattis så här långt!! Jag förstår faktiskt precis hur trött du är och hur roligt du har haft det. PT utbildningen är bland det absolut bästa jag har gjort!!

    Gilla

Kommentera

