Rastat oss lite

Idag har jag och dottern varit helt lediga och rastat oss såhär.

  • Studsmattehoppat like bosses. För första gången sedan jag var typ … ung … lyckades jag slå volter och landa på fötterna! Wooohoooo! Så jäkla nöjd!
  • 2 x hundpromenader. Inget ovanligt, men icke att förglömma.
  • Kört till Tomelilla för att hämta linser och passat på att leka lite i utegymmet i Kronoskogen. Det är utan tvekan det finaste utegym jag har hittat här i närheten. Där finns de vanliga utegymsgrejerna som ställningar för chins, dips och armgång, men också hyfsat tunga marklyfts- och knäböjsställningar, stockar man kan göra frivändningar med och tunga rep man kan slunga framför sig. Riktigt bra!

Utegym kronoskogen

Utegym Kronoskogen Tomelilla

  • Joggat (jag) och cyklat (dottern) en runda, som visserligen bara blev 3 km eftersom det verkade vara åska i luften och vi båda är åskrädda, men tillräckligt svettigt ändå.
  • Sedan var det min tur att cykla en tur (eftersom det var falsklarm ang åskan), 14 km längs cykelvägen mot Simrishamn.
  • Däremellan pillat ogräs i trädgården, gått längs vägkanten och letat blommor som vi sedan har pressat, samt kört sparkcykel på gatan.

Man kan rasta sig ganska bra bara genom att gå ut genom dörren. Det behöver inte vara så himla avancerat.

6 reaktioner på ”Rastat oss lite

  1. Nej det har så rätt. Det behöver inte vara så avancerat. Jag har verkligen målat in mig i mitt triathlonhörn med alla våtdräkter, cyklar och annat.

    Gilla

Kommentera

