Trötta ben vill ju bara vila

Nu har jag varit sådär smart i fråga om träning och vila igen. Förra veckan fick jag till lite jogg och lite cykel, och toppade det sen med två ordentliga styrkepass fredag och söndag. Först var jag sugen på marklyft i fredags, och i söndags höll jag ett övnings-PT-pass för min kompis där vi körde knäböj, hip thrusters och enbensmarklyft.

Igår var jag rätt trött i benen, sådär att jag kände att jag behövde lite återhämtningscykling för att de inte skulle stelna till totalt. Så jag tog med dottern och cyklade till Simrishamn och badade, och cyklade sen hem igen. Och så ett par bra hundpromenader det, samt gräsklippning av vår inte så lilla gräsmatta. Landade återhämtningsdagen på dryga 35000 steg enligt min kompis Polar M400.

Sen var jag ännu mer trött och fick höja upp fotändan på sängen för att übervila benen och tänkte att imorgon måste jag verkligen ta en återhämtningsdag.

Jo tjena. Imorse väckte Rut mig lite över sex, som hon alltid gör på sommaren, för då vill hon ut i trädgården och lyssna på fåglarna. Och då var det skitfint väder så då var jag ju tvungen att morgonjogga. Sen trekvarts promenad med Rut innan jobbet, och sen butiksjobb där man inte sitter stilla nån längre stund. Nu har jag 28000 steg enligt Polar på detta andra försök till återhämtningsdag.

Men imorgon! Då SKA jag vila.

Morgonjogg
Gomorronjogg!

2 reaktioner på ”Trötta ben vill ju bara vila

Kommentera

