2XU Island Challenge – något att drömma om

Idag hittade jag en riktig riktig drömgrej på nätet – 2XU Island Challenge i Blekinge. Ett swimrun på totalt 24 km (varav 20 km löpning och 4 km simning) i Blekinge skärgård med start i Eriksbergs vilt- och naturreservet och mål i Karlshamn.

I år är det dels för sent att anmäla sig (samt lite sent att börja träna eftersom det går den 22 juli) och dels krockar det med hinderbaneloppet Berzerk som vi ska springa. Men till nästa år kanske? Jäklar vad sugen jag blev!

Måste bara hitta någon som vill hänga med 🙂

2XU Island Challenge
Bild lånad från Enjoy Sport Sverige.

7 reaktioner på ”2XU Island Challenge – något att drömma om

  1. Låter spännande, det skulle jag absolut kunna tänka mig. Nån swimrun har jag aldrig testat, bara triathlon. Vi kan se om jag överlever Vansbrosimningen först, ha ha!!

    Gilla

  2. Åh! Vilket bra tips! Finns så galet många race nu så det är omöjligt hålla reda på alla. Precis lagom sträcka! Dock står inget om vilken slags löpterräng det är… (?) Du vet väl att det finns en FB sida som heter ”swimrunpartner sökes”? Superbra både för att få haka på någon annan (blir alltid avhopp) och för att hitta partner.

    Gilla

Kommentera

