Välkommen tillbaka sommaren

Äntligen en riktigt solig dag efter allt regn och höstliknande ruggväder! I kväll kändes det verkligen som att sommaren har kommit tillbaka. Jag tog en lång promenad med Rut ner genom Vik och lyssnade på ett avsnitt av Styrkebyrån och bara njöt av kvällssolen. Gick nog medvetet extra långsamt för att inte komma hem för snabbt, för det var så himla härligt. Luktade lite på rosorna längs smågatorna nere i byn. Det är nog en av de grejer jag gillar mest just nu. Att promenera bland krokiga gator i fiskelägen, där rosor och stockrosor klänger över murar och längs husväggar. Bara strosa runt och sniffa på blommorna.

Veckan som gick var visserligen trevlig på många sätt, t ex var vi på ett riktigt trevligt bröllop med jätterolig fest där vi fick dansa till gamla 90-talslåtar som Mr Vain och Cotton Eye Joe. Det kan liksom inte bli fel 🙂

Men förra veckan var också en vecka då det regnade så mycket att jag till slut bara hade ett enda par torra skor, eftersom samtliga andra skor (inkl vinterskorna) hade använts under dagar som var så blöta att skorna därefter stått på tork fyllda med tidningspapper i ett par dygn. Jag har verkligen saknat mina Gococo trailstrumpor som faktiskt höll fötterna torra trots blött gräs, men den ena strumpan har tyvärr försvunnit spårlöst i tvätten.

Nu hoppas jag på fler sommardagar och mindre regn så att jag kan gå barfota igen, tills skorna har torkat upp igen (uppskattningsvis till mitten av september).

Barfota i sand

7 reaktioner på ”Välkommen tillbaka sommaren

  1. Vad konstigt, här har det varit sommar i flera veckor nu med knappt något regn. Skönt. Gissar att ”sola i karlstad” gör skäl för sitt namn. ;P Men jag hoppas att denna tresen består och att det smittar av sig till ditt boende. Blöta skor är ingen hit!

    Gilla

  2. Skicka hit sommaren! 7 grader i juli är ingen hit för humöret. Jag hade på mig dunjacka och vantar idag :(.

    Gilla

Kommentera

