Istället för stranden

Nu har det gått en vecka av semestern och hittills har vi skrapat ihop noll stranddagar. Mest beroende på att vädret är ganska ostadigt här nere. Jag har varit själv hemma med dottern en vecka, och vi har en vecka till på egen hand innan det blir en gemensam semestervecka med maken.

I torsdags hade vi faktiskt packat badkläder när vi åkte och hälsade på min bror i Malmö och hade tänkt bada från bryggorna i Västra hamnen, men när vi väl kom dit var det så regnigt och blåsigt att det inte lockade alls och dessutom flaggade de röd flagg och bryggorna låg under vatten.

Mörka moln

Badat har vi dock gjort, men på kvällstid. Vi var och grillade vid Gyllebosjön en kväll och medan maken och en kompis grillade passade jag och dottern på att bada i sjön (som var jättevarm) och att lulla runt med Rut på stigarna. Mysigt.

Igår var vi och kollade på SM i precisionshoppning på Skånes fallskärmsklubb. Fallskärmshopparna ska landa så nära en punkt på en tjock matta som möjligt. Sjukt imponerande hur nära de kom! Andra brorsan och hans flickvän är medlemmar där, och hon tävlar i formationshoppning så vi fick dessutom se ett av deras övningshopp. Jag har hoppat tandem två gånger (dvs att man sitter fastspänd på en erfaren hoppare och därmed kan testa att hoppa utan att behöva kunna styra ekipaget själv) men det är länge sen nu. Första gången var jag 15 och andra tror jag att jag var 19 eller 20, så det är nästan preskriberat. Men jäklar vad sugen jag blev på att hoppa igen 🙂

Fallskärm precisionshoppning

Dessutom har jag fått till ett riktigt bra löppass. Ni vet när man bara har fått till halvdana pass under en lång tid, eller prioriterat bort löpningen pga annat (som i mitt fall pga PT-utbildning) men plötsligt får till ett riktigt riktigt bra pass. Så himla härligt! Jag hade swimrunpodden i lurarna och lyssnade på avsnittet med Ingmarie Nilsson, som också inspirerar med sina härliga swimruninlägg på sin blogg. Det var kväll och jag hade ingen tid att passa, så kunde springa i lugn och ro. Blåbären hade mognat så jag stannade och plockade och åt blåbär på ett par ställen. Och dessutom sprang jag fel så rundan blev drygt 9 km istället för 7 km, och det var inte jobbigt en enda gång, inte ens i backarna. Underbart!

6 reaktioner på ”Istället för stranden

  1. jag hoppade mycket fallskärm när jag var yngre. Jobbade på F14 och fick en utbildning som jag gjorde med ett gäng kadetter. (Tufft!) Tror jag var avsvimmad första gången.. :-O Men så blev löpningen för viktig och jag insåg att skaderisken var för stor så jag slutade. Nu är jag ju på ”den andra sidan” i stället. I vattnet. 🙂 Och vad jag glad jag blir av att inspirera dig! Hoppas snart få se dig testa swimrun! KRAM

    Gilla

Kommentera

