Skärgårdsmys och svettfest

Idag ska det handla om två saker.

  1. Vi har varit och minisemestrat i Blekinge och åkt ut i skärgården och njutit av hav och klippor. Sjukt fint. Nu tänker jag att folk som tycker att Österlen är fint har uppenbarligen aldrig varit i Blekinge (alt valfri annan skärgård).
  2. Idag har jag, som inte tål värme och absolut inte pallar springa i värme, avverkat 7,7 km i löparskor genom backar och djup sand och fem stegringslopp I STEKANDE SOL! Ingen aning om hur det gick till. Det  var jättevarmt och jättesvettigt (helt ovan känsla efter de sista veckorna), men ändå kom jag runt. Tjohoo!

Karlshamn utsikt

Tre semesterdagar kvar, sen börjar jag jobba på måndag. Och veckan därpå börjar utbildningen till kostrådgivare hos The Academy. Känns som när man var yngre och sommarlovet började gå mot sitt slut, men lyckligtvis är jag lite mer motiverad nu.

11 reaktioner på ”Skärgårdsmys och svettfest

  1. Jag är uppvuxen i Blekinge skärgård och tycker Österlen är jättefint! Omväxling förnöjer och man blir hemmablind 😉

    Gilla

  2. Skärgården (vilken som helst) är svårslagen. Havet blir så mycket roligare när det finns öar att vila ögonen på eller simma / paddla runt. Gotland har en ganska avskalad kustlinje och jag märker hur mycket mer jag uppskattar havet när det finns en skärgård.

    Gilla

  3. Bra jobbat i värmen! 🙂 Tyvärr var inte jag lika taggad när mitt sommarlov tog slut, men så kan man ju ta en paus och läsa lite bloggar…

    Gilla

Kommentera

