Sommar!

Jo jag vet att det inte har varit jättesommarpeppig här, men så har detta också varit den regnigaste sommaren i mannaminne. Iallafall i vår del av Sverige. Har förstått att det varit tvärtemot på andra ställen. Vår utomhustermometer har t ex regnat sönder. Och vägen har fått så stora hål av regnet att vi måste ringa kommunen för att få den lagad.

Men nu den senaste veckan har det plötsligt hänt nåt. Två dagar den senaste veckan har varit helt regnfria! Och dessutom soliga! Wooohooo! Trist bara att min semester redan är slut och att jag dessutom ska sitta i en föreläsningssal hela torsdag-söndag, men nu ska jag inte gnälla om det. Jag ska bara gräva ner mig och lipa ända till nästa sommar och hoppas jag kan få till en stranddag då iallafall.

Blå himmel med moln.

8 reaktioner på ”Sommar!

  1. En mycket klen tröst, men det har varit för trist väder här i Stockholms södra förorter också. Vi har inte fått nåt regn, så allt är bara torrt och brunt, men heller inte nån sol. Vi har badat en del, men mer för att det hör till än att det har varit skönt. Utom för vår unga dotter, hon kan ligga i hur länge som helst!

    Gilla

  2. Så olika det kan vara! Bästa sommaren på länge har det varit här i norr, soligt nästan och hyfsat varmt, 19-23 typ varje dag. Om jag ska klaga på nåt är det att den riktiga högsommarvärmen (25-30 grader) har uteblivit.

    Gilla

Kommentera

