Lite mer mys i träningen

Här kommer tre tips på hur man kan göra träningen lite mysigare. Antingen under själva träningen eller efter.

Tips 1. Skaffa en riktigt lyxig duschcreme som du bara får använda efter att du har tränat. Extra lyxigt att komma hem till om man har sprungit långpass i skogen och hela kroppen är full av intorkad svett, grus och lera. Det är nästan så att man kan ge sig ut och springa bara för att man ser fram emot lyxduschen efteråt.

Tips 2. Duscha INNAN yogan. Om jag ska yoga vill jag alltid duscha innan, inte efter. Då vill jag lukta gott och ha fina yogatights på mig. Att duscha innan är framförallt trevligt om fötterna har varit instängda i svettiga skor hela dagen, och sedan ska ut och luftas på yogamattan. Gäller oavsett om man yogar själv hemma eller ute bland folk.

Tips 3. Fika under långrundor. Hur mysigt är det inte att jogga till ett café, ta en rejäl fikapaus med kaffe och kanelbullar, och sedan lufsa vidare igen uppiggad av kaffe och kaka?

fika på Mandel&Målla.
Cykelfika är också fina grejer.

2 reaktioner på ”Lite mer mys i träningen

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s