Veckan som gått och den som kommer

Idag är det riktig fredagsfeeling här. Har hela helgen ledig och både inplanerat shoppingtur med dottern och en fotoutställning med en kompis.

Veckan som gått har varit en intensiv sådan. Det var äppelmarknad i Kivik, vilket innebär massor av jobb för oss som säljer frukt. Jag arrangerade odlingsvandringar både under lördagen och söndagen och guidade besökare i vår odling och berättade om fruktodlingen, träden och branschen i stort. Sen har det varit mängder av folk i butiken både under helgen förstås, men även nu under veckan efteråt. Har varit helt slut på kvällarna.

Så denna veckan har det bara blivit en jobbdag på gymmet. Jag har fasta tider där på onsdagar, så i onsdags hade jag ett par PT-kunder och ledde Outdoor running. Förra veckan hade jag planerat ett löppass med 1-minuts och 30-sekunders intervaller, men denna veckan körde vi fartlek så det var betydligt mindre strukturerat. Tanken är att deltagarna ska få exempel på olika sätt att köra intervaller, så jag har planerat ett antal olika upplägg.

Nästa vecka ska jag debutera som instruktör på ett par cirkelpass. Lite nervöst ska jag erkänna. Att hitta på övningar är inte nervöst, det är bara roligt, men det där med att förstå sig på ljudanläggningen. Jag och teknik är sällan en bra kombo. Föreställer mig hur allt blir knäpptyst. Eller börjar brinna …

Ha en bra helg! Nu blir det te och läsa ikapp gamla nummer av Runners World som har legat olästa längst ner i tidningskorgen i evigheter.

Trädtights från They'll Never Find Us.

4 reaktioner på ”Veckan som gått och den som kommer

Kommentera

