Långt utanför komfortzonen

Idag har jag hållit mitt första gruppass, ett cirkelpass på Actic. Det är SÅ långt utanför min komfortzon att det inte ens går att beskriva. Stå i centrum inför en grupp, prata högt och peppigt. Så långt ifrån mitt vanliga jag som är rätt tillbakadraget och tystlåtet. Men det är en kollega som har skadat sig som behöver hjälp att täcka upp hennes pass, så jag tänkte att det är ju bättre att passen blir av trots att det är en ovan instruktör än att passen måste ställas in.

Så. Gruppträningspremiären är alltså gjord. Musiken blev inte tyst och ljudanläggningen började inte brinna, vilket var mina största farhågor i förväg. På fredag är det ännu ett cirkelpass, den gången för seniorer.

Nu ska jag  göra något som är aningen mer välbekant, nämligen gå en runda med Rut och kratta nedklippt häck i trädgården.

Hundpromenad på Stenshuvud.

10 reaktioner på ”Långt utanför komfortzonen

  1. Så modigt, och kul när man vågar göra något utanför sin egen bekvämlighetszon! Jag kände (och känner väl fortfarande till viss del) också som dig, och är som du mer tystlåten och tillbakadragen i min personlighet. Men den typen av instruktör kanske uppskattas av vissa tränande kanske, så länge man gör ett bra jobb! 🙂

    Gilla

  2. Grattis till premiären!! Det kommer förmodligen vara nervöst ett tag framöver sen går det av sig själv. Alla situationer du är rädd för kommer att hända men man blir proffs på att reda ut dem efter hand 🙂 Fast jag har fortfarande inte bockat av punkten ”magsjuka under klass” , trots 19 år som instruktör… den som väntar på något gott 😀

    Gilla

  3. Heja dig! Det är utanför komfortzonen som utvecklingen sker också är man ju så nöjd med sig själv man antagit sin egen utmaning. Härlig känsla tycker jag!

    Gilla

  4. heja dig! Jag minns ännu min första. Trodde jag skulle svimma. Men det gjorde jag inte. Och jag har gjort fel, haft musikanläggningar och headset som gått bananas men vet du, det funkar ändå och man överlever. 😀

    Gilla

Kommentera

