Hitta tillbaka

Det här året har inte liknat något annat i träningsväg. Jag har tränat betydligt mer styrka än jag brukar, och framför allt styrka på ett annat sätt än jag brukar, bara för att få mer kött på benen inför PT-utbildningen. Och nu efteråt, när jag har börjat ha PT-kunder, har jag varit inne på gymmet och testkört pass. Och visst, det har garanterat varit givande och klokt på alla sätt, men jag kan tyvärr inte säga att jag har njutit av det.

Men nu de sista veckorna känner jag att jag äntligen börjar hitta tillbaka till min egen rutin igen. Ungefär tre löppass i veckan, och sen lite blandad kompott vid sidan av det. Och det är så jäkla skönt!

För även om jag fattar poängen med att träna inne på gym, så är det ju inte det jag trivs med. Jag vill ha träd och moln, mossa och rötter, stenar och klipphällar, solen i ögonen. Jag vill att gymmet ska vara jobb och min egen träning ska bestå av ensamtid i skogen.

Skogsjogg
Det är ju här jag vill vara.

8 reaktioner på ”Hitta tillbaka

  1. Fattar precis! Är ju precis samma. Samtidigt så gillar jag vara på gym. Och i simhallar. 🙂 Men inte enbart. Det är väl som vanligt det där med yin och yang. 🙂

    Gilla

  2. Tvärtom för mig. Jag har varit alldeles för lite i gymmet och alldeles för mycket i skogen. Tror att jag snart ska byta träningsfokus för ett tag och bli biff ;).

    Gilla

Kommentera

