Träningen vecka 41

Som jag skrev för några dagar sen så har jag börjat komma in i min gamla vanliga träningsrutin igen, med ungefär tre löppass i veckan plus lite av varje utöver det.

Även veckan som gick fick jag till de här tre löppassen. Ännu ett tecken på att rutinen börjar sätta sig.

Så förra veckans träning blev såhär.

Träningsdagbok vecka 41

Måndag: hur jag än försökte muta ville dottern inte med på orienteringen, så jag sprang själv. Alltså, det är så jäkla roligt. Springa efter någon annans karta, inte efter en egen förutbestämd runda, utan bara finna sig i att hamna där någon har valt att sätta ut kontrollerna. Enda problemet är att jag inte kan springa och läsa karta samtidigt. Hmm är det inte meningen att kvinnor ska ha hyfsad simultankapacitet?

Onsdag: här testkörde jag ett pass Indoor running som jag skulle hålla på gymmet på söndagen, och toppade det med att testa lite nya övningar i TRX.

Torsdag: medan Rut nosade gjorde jag en massa utfall åt olika håll, bulgarian split squats och tåhävningar. Det finns gott om tid till sånt på våra promenader eftersom hennes definition av promenad är att stå stilla på samma ställe och nosa i en halvtimme 😉

Söndag: innan jag höll i Indoor running-passet var jag på plats i god tid och var så peppad inför passet att jag sprang hela passet själv. Sen en snabb dusch och så körde jag det för deltagarna. Tyvärr, för deras del, råkade jag räkna fel så de stackarna fick köra en extra intervall på slutet. Sorry.

Passet såg ut såhär, om ni vill testa:

Uppvärmning 5 min.
Tre varv av stegrande intervaller fyra minuter med tempoökning vid varje minut + joggvila 2 min.
Efter sista varvet avslutade vi med fyra nya stegringar men med tempoökning var 30 sekund, alltså totalt två minuter.
Sedan nedjogg 5 minuter.

Totalt 30 min svettfest 🙂

6 reaktioner på ”Träningen vecka 41

  1. Skönt när man kommer in i gamla vanliga rutiner igen 🙂 Jag hade nog inte heller kunnat springa och läsa samtidigt haha
    Kram

    Gilla

  2. Ang torsdagsträningen så bekräftar den min bild av det tveksamma i hundpromenad som motionsform. Som icke hundägare har jag ofta noterat att promenaderna verkar gå väldigt sakta och ofta avbrytas. Men jag förstår den andra aspekten, att det är trevligt, mysigt, sällskapligt och kärlek i största allmänhet att vara ute med hund. Och det är ju värt mycket det också!!

    Gilla

    1. Just i vår fall är det som du har noterat. Visst, vi får en del steg, men nån pulshöjning är det verkligen inte tal om. Men sen finns det ju de hundar som är så pigga att ägaren hänger som en trase efter kopplet …

      Gilla

  3. Alltså springa och läsa… det GÅR inte! Dottern som orienterar har fått som övning att springa löpband och läsa bok samtidigt… verkar livsfarligt!!!

    Gilla

Kommentera

